Weekend joy flight with many pictures

Sőt, mindjárt kettő is volt! Először vasárnap délelőtt repültünk egy ellenőrzőt , majd délután az Erasmusos barátaimmal megnéztük felülről a Dunakanyart, Esztergomot, és Budapestet. Érdekes, hogy az utóbbi helyszínt nem úgy azonosították, hogy Húú, ott a Parlament, a Lánchíd, stb… Hanem Nahát, ott a park, ahol múlt héten jól berúgtunk, meg Wow, emlékeztek, hogy azokon az utcákon dülöngéltünk haza hajnali 4-kor Morrisson’s után? Említettem már, hogy a legtöbb Erasmus cserediák elsősorban a világszínvonalú oktatás az olcsó sör és a jó bulik miatt választja Magyarországot?

Az ellenőrző repülésről röviden annyit, hogy egészen múlt hétig Gödöllőn a három bérelhető Cessna 172-es közül csak kettőre volt megbízásom, vagyis csak azokat vezethettem. Gondoltam, ha az egyik épp nem elérhető, akkor ott lesz a másik, öröm és boldogság. Hah! Micsoda naiv gondolat! Ezek a repülők ugyanis rendszeresen összefognak ellenem, úgyhogy ha esetleg repülni támad kedvem, akkor az amúgy napokig üresen álló gépek ezt megérzik, és egy szempillantás alatt lefoglaltatják magukat a következő napokra, vagy pedig elrepülnek jó messzire, hogy még csak véletlenül se legyen esélyem őket kibérelni, ha valaki mégis visszamondaná a foglalását. Úgyhogy jött a briliáns gondolat, hogy a harmadik gépre is szerzek megbízást, így nagyságrendekkel megnövelve az esélyt, hogy az egyik csak szabad lesz. Micsoda remek ötlet! Ehhez kellett repülni a főpilótával 3 iskolakört különböző fékszárny beállításokkal, majd egy szimulált motorleállás után lehetőleg nem egy füstölgő romhalmazt csinálni a gépből. Szuper, a kényszerleszállásokat úgyis szeretem, rengeteget gyakoroltuk a képzés alatt. Gondoltam, hogy majd egy lehetetlen pillanatban, például amikor egyik kézzel épp rádiózok, másikkal fékszárnyat nyitok, fogaimmal meg tartom a kormányt, a főpilóta majd jól lerántja a gázt, aztán rajta, oldja meg a kis 80 órás pilótasrác a dolgot. Mert ez amolyan igazi kényszerhelyzet lenne ám! A legjobb tudomásom szerint a motor nem érdeklődik szívélyesen előre, egy alkalmas időpontot keresve, hogy mikor méltóztathat elromlani. Erre mit csináltunk hatalmas kényszerhelyzet címszó alatt? Felemelkedtünk 2000 láb (kb. 600 m) magasságra, és pontosan, de ismétlem PONTOSAN a kifutópálya fölött az oktató levette a gázt, hogy akkor most leállt a motor, lennék szíves letenni a gépet. Szóval aznap sem ment nagyon 50 fölé a pulzusom.

Ezután irány haza, gyors ebéd, barátok bepakolása a kocsiba, majd vissza Gödöllőre. Gyorsan feladtam a repülési tervet, majd tankolás és a gép ellenőrzése után már repültünk is. Most, hogy visszaolvastam összeszedetlenségeimet, hirtelen lett egy olyan érzésem, hogy valamit kihagytam… Ááá, meg is van, hiányzik a beígért jó sok kép! Úgyhogy mostantól átváltunk képregény üzemmódba, jó szórakozást! A képek kattintásra nagyobbak lesznek, hacsak valamit csúnyán el nem rontok.

Gyors üzemanyagszint ellenőrzés

Indulás előtti üzemanyagszint ellenőrzés

Preflight

Gyorsan átvettük a repülés alapjait

Vac-fele

Vác felé

Vac

Vác felől

Visegrad

Visegrádi vár

Esztergom

Esztergom, ahol ha nem figyelünk a fordulóra, könnyen Szlovákiában találhatjuk magunkat

Budapest

Budapest. Vihar jön, mi megyünk

HA-SKD

Ennyi bogarat gyűjtöttünk össze

Utvonal

Az útvonalunk. Veresegyháznál épp zivatar volt, úgyhogy azt balról elkerültük. A két kunkor pedig a visegrádi várnál és az esztergomi bazilikánál van.